سفارش تبلیغ
صبا ویژن

moviedoc

نظر

معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی اصلا کار ساده ی نیست ژانر فیلم کمدی  چیست ؟یکی از ژانرهای فیلم است که در آن از طنز و شوخی استفاده شده است. اینگونه فیلم‌ها به استثنای کمدی سیاه معمولاً پایان خوشی دارند.در معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی باید بگوییم این ژانر قدیمی‌ترین گونه فیلم‌ها شناخته می‌شود. در ژانر کمدی گونه های متفاوتی وجود دارد. بعضی از این زیر ژانر ها بر اساس کمدی موقعیت است. بعضی  بر اساس کمدی کلام است. ژانر کمدی در تمام سبک های فیلم های وجود دارد حتی در تضاد با ذات خود. شما میتوانید ترکیب ژانر کمدی با ژانر ترسناک را در فیلم های سینمایی پیدا کنید. یکی از مهمترین و ماندگار ترین زیر ژانر های فیلم کمدی اسلپ‌استیک است . اصطلاحی که  به کمدی بزن بکوب نیز تعبیر میشود و اساتید زیادی در سینمای کمدی در این گونه سینمایی فیلم ساخته اند . بزرگان مثل چارلی چاپلین.

کمدین‌های اسلپ‌استیک تعدادشان بسیار زیاد است اما دو استاد بزرگ تاریخ سینما یعنی چارلی چاپلین و باستر کیتون در این گونه سینمایی فیلم های زیادی دارند.

اگر بخواهیم به معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی بپردازیم احتمال زیاد خیلی از  فیلم ها نادیده گرفته میشود و جایشان خالی میماند. قصد ما از معرفی فیلم های ژانر کمدی فیلم هایی است که فقط قصدشان خنداندن نیست و در کنار خنداندن مخاطب سعی دارد کمی مخاطب خود را به تفکر وادارد.

در ادامه به معرفی  ده فیلم برتر ژانر کمدی خواهیم پرداخت.

""معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی


10- نیمه شب در پاریس Midnight in Parisمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

فیلمی کمدی رمانتیک فانتزی به نویسندگی و کارگردانی وودی آلن است. فیلم براساس این ایده پرداخت شده که انسان هرگز از زمان حال راضی نیست و گذشته‌ها را رمانتیک‌تر، خالص‌تر، و برای زندگی بهتر می‌داند. این فیلم در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار برنده? جایزه? اسکار بهترین فیلم‌نامه? اوریژینال شده‌است.

این فیلم وودی آلن از لطافت خاصی برخوردار است. دیدن این فیلم سینمایی به تمام عاشقان هنر لذت خاصی میدهد. داستان فیلم در مورد نویسنده ای است که شبها در پاریس پرسه میزند و در یکی از شبها به قرن بیستم میرود و هنرمندان اسطوره ای خودش را ملاقات میکند. در همان زمان هنرمندان قرن بیستم  آرزو دارند در قرن هجدهم زندگی میکردند و در قرن هجدهم نیز دوست دارند در عصر رنسانس.

کارگردان : Woody Allen

هنرپیشه ها : Owen WilsonRachel McAdamsKathy Bates

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس



2- ژنرال The Generalمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

یک فیلم در ژانر کمدی-صامت به کارگردانی باستر کیتون و کلاید براکمن، ساخته شده در سال 1926 است که یکی از برترین آثار کیتون و حتی سینمای صامت به شمار می‌آید. باستر کیتون همیشه در لیست های سینمایی زیر سایه چارلی چاپلین قرار دارد اما باید بگویم اینگونه نیست . باستر کیتون وزنه ای است در سینمای صامت هالیوود که دست کمی از چارلی چاپلین ندارد. دلایل شهرت چارلی چاپلین به نسبت باستر کیتون خیلی زیاد است و نمیشود در چند خط آن را توضیح داد.

فیلم ژنرال پر است از جلوه های ویژه ای که شما را متعجب میکند. بعضی از صحنه ها بدون بدلکار توسط خود کیتون بازی شده است که بجز تحسین چیز دیگری نمیشود در وصف این فیلم گفت.

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 193 قرار دارد.

کارگردان : Clyde BruckmanBuster Keaton

هنرپیشه ها :Buster KeatonMarion MackGlen Cavender

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس

 

 


1- عصر جدید Modern Times معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

این فیلم داستان زندگی همه ماست. فیلم عصر جدید چارلی چاپلین زندگی انسان را در عصر مدرن به چالش میکشد. بحران شغل ، بحران سرمایه داری و بشری که در بین چرخ دنده های عصر مدرن در حال له شدن است. این فیلم متعلق به همه زمان هاست. این  فیلم نه تنها شما را میخنداند که اینقدر عمیق است که شمارا وادار به تفکر میکند در مورد زندگی فعلی خود ما. اینکه ما در دنیای مدرن ابزار هستیم ؟ یا گوسفند ؟ یا انسان؟

فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 39 قرار دارد.

کارگردان : Charles Chaplin

هنرپیشه ها : Charles ChaplinPaulette GoddardHenry Bergman

صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:

Imdb                Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس